söndag 17 juni 2012

Veckan som gått....

I tisdags blev det vilodag för Enzo,onsdag ett pass i ridhuset med lite hoppning på schemat,dock behöver han ju träna MKT mer på det framöver men ngr "hopp" blev det till slut,haha;)Dom första fem ggr travade han emot för att bryta av till skritt och GÅ över bommen och sen ny trav efter det,ja han försökte i alla fall och till slut fattade han hur han skulle göra till hälften;)Torsdag blev det uteritt med en hel del galopp vilket behövs både för konditionen och framåt-drivet på han!Fredag ett pass i paddocken med en del galopp även då och mkt träning på rakriktning!I går red vi i ridhuset och som vanligt skötte han sej kanonfint och mamma hoppade upp på han för allra första gg och hon gillade han verkligen!!!!Efter det så fick Tilda skritta av han vilket han nog tyckte var ett väldigt stort ansvar för han men efter ett halvt varv så slappnade han av och såg ut att tycka att det var helt OK det med!;)Ja han är verkligen en MKT trevlig häst som vi alla i familjen säkert kommer att ha roligt med i många år framöver!!!Tilda red lektion för en tjej i 45 min och var mkt nöjd över vad hon hade lärt sej och senare på em hade vi brännbollsturnering i stallet mot stallgrannarna(mitt lag kom sist då och det med råge,haha;)!Idag blev det en vilodag för att vila mina muskler som har en grym träningsvärk,men imorrn ska jag rida igen och jag tror det lutar åt lite bomövningar!En massa kort tog vi igår också och så fort jag har laddat över till datorn kommer det en bildbomb!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja han kanske lär sej att hoppa så småningom ;) Brännbollen känns i låren i dag tyckte nog att vi va bättre än att komma sist ;))