fredag 21 december 2012

Nu är han äntligen igång:)))

Igår hoppa jag upp på våran "guld-gosse" igen:))Tycker nog att han har breddat sej en hel del över ryggen för det känns i ljumskarna både igår och idag rejält......som om jag har ridit i en rejält tillbyggd dressyrsadel och inte var van överhuvudtaget;)Nu hade jag dock hoppsadeln på!Igår var det verkligen "lull-lull" ridning med att mest rida innanför spåret vilket man märkte tydligt att där hade han tappat en del.Blev lite åt det slöa hållet för han balanserade upp sej så väldigt.Idag började vi med det direkt och han känndes redan bättre,sen en liten kort repetion utav halvhalter med enbart säte-funkade riktigt bra;)))Lite öppna och ngt skänkelvikningar som satt precis där dom skulle!Såret på benet är bättre,men han vill INTE att man är där och pillar för mkt!En chans har man på sej att få på hibiscrub/salva sen har tåget gått och det hårda "artelleriet" sätts in i form av sparkar!Ja han ger en ju ett par chanser då han visar att det där gör jädrans ont,men sen är tålamodet slut!Lilla Ronja verkar inte alls i form,tycker att hon blir sämre för var dag.....eller är det jag som ser med andra ögon nu kanske?!I vilket fall som helst så misstänker vi att hon ser nog inget vidare heller,mer "luktar" sej fram nu.....ja det är då ett gissel det här att leka "Gud" och avgöra någon annans öde:(Annars har jag det som dom flesta andra i dessa tider,fullt upp inför den stundande Julaftonen och jag börjar min 2 veckors semester med att vara inbeordrad på jobbet denna helgen,men det gör inte så mkt.....dom pengarna med kvalificerad övertid tror jag att jag ska spara till Scandinavium:)))Ha en RIKTIGT GOD JUL alla:))))

Inga kommentarer: