tisdag 5 februari 2013

Hej igen;)

Mkt har hänt sen sist i igångsättningen,känner att han har verkligen behövt denna långa vilan men tror inte att det kommer bli lika långa i fortsättningen för han har tappat en hel del som jag håller på att jobba upp igen.Inte bara jag som tycker det då även Pernilla och Mia säger samma sak,men han har verkligen behövt den och då har det varit värt allt "slit" som jag får göra om;)Å andra sidan så när "poletten" väl ramlar ner då stannar den där och vi kommer till ridning mkt snabbare nu.Red igenom LB:1 programmet igår mest bara för skojs skull och jag hade lite ide´torka så då passar ju det programmet ganska bra då det innehåller en del av det vi jobbar på.Lite svårt att bära sej på medel linjen hade han(och om jag inte hade känt det så syntes det i spåren,haha)annars tycker jag att han skötte programmet ganska bra för att va första gg,dock så hade han "liiiiite" problem med att orka hålla galoppen på mitt-volten och blev svår att hålla ihop där han skulle vara så vi fick lite kommunikationsproblem där en stund.....ökade skritten,nja den hade nog antagligen bara blivit en 2:a på sin höjd;)MEN nyttig övning som vi defenitivt kommer att öva mer på!Har även tränat en del på galoppbommar för att få in "rätt" stamp i sprången och för att med bommarnas hjälp kunna korta han.Tränade för Pernilla i lördags och det gick super som vanligt!Imorrn börjar hoppträningen igen dock så kommer jag att börja för en ny tränare då det inte går ihop tidsmässigt för mej med att fortsätta för Annelie så nu ska vi testa och se om "Hacke" kanske passar oss lika bra vilket jag tror att hon gör:)

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja du har ju nästan fått börja om från noll igen men han fattar snabbare nu men e lite valpig,träningen för Hacke gick ju jättebra så bra har det nog inte gått nån gång förut :) kul att se ,synd att jag inte kunde filma bara :( men får väl hoppas att det går nästa gång kram ♥