lördag 16 mars 2013

Idag hittade vi "det" !!:)

Idag tränades det dressyr för Pernilla och ja det gick både bra och lite sämre lite upp å lite ner:)Berättade om att han hade sparkat mot min skänkel här tidigare i veckan och som hon såg det så verkade han allt annat än "sjuk" nånstans:)Vi har kommit fram till en sån nivå nu att nu börjar han tycka att det är "skit-jobbigt" att ta i så mkt som behövs för att komma över tröskeln.....så ja han har faktiskt börjat att testa och se om jag verkligen menar allvar med mina "ideér" :)Fick säga till han på skarpen ganska många ggr då han började att bocka och slingra samt sparka efter mina ben,haha:)Och ja han hade kunnat slängt av mej många av dom här ggr men valde istället att göra det jag bad han om att göra och ....WOW va fin han blev!!!!Vilken galopp och så perfekt mellan hand och skänkel i alla gångarter blev han och tuggade nöjt på bettet och blev som smör att rida!!Så nu vet jag hur och vad vi ska träna på tills nästa gång och det ska bli roligt att se vad som har hänt tills nästa gång:)

4 kommentarer:

Irene sa...

Grattis! Så bra att du inte åkte av utan fortsatte o fick igenom din vilja. Det har du nog tidigare häst att tacka för!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja jag har nog mkt att tacka Sudden för i ridningen:)Idag gick han som jag ville i stort sett med en gång:)

Unknown sa...

Så synd att jag inte kunde filma eller titta på när du red,men jag såg ju en liten glimt av det i dag ,både de bra och de dåliga :)

Anna sa...

Kul att det gick så bra.. tillslut.