torsdag 23 maj 2013

Hej igen;)

Har inte haft tid alls till bloggen och uppdatering pga att jag har börjat skolan samt arbetar nästin till heltid och 2 små barn på det....pust....;)Men nu ska jag förhoppningsvis ha lite mer tid över igen då jag går på "sommarlov":)Enzo har jag dock hunnit med och han gör framsteg varje vecka lilla "guldklimpen":)Galoppen sitter nästan helt nu,bara lite kvar att jobba med(om man nu kan säga att det finns "lite" kvar?)till en bra samling i vänster galoppen och även fattningen i det varvet.Prövade i helgen som var att släppa han på bete....men det gick inget vidare då det var för oroligt i den flocken så till helgen gör vi ett nytt försök med annan ny flock(som inte har kommit ut än)och hoppas att det kommer gå bättre;)Igår var vi med på vår andra Pay%jump och resultatet var strålande bra!!!!Han brydde sej inte ett dugg om att det var hästar "högt och lågt" runt han utan han bara knatade på som han inte hade gjort annat:)))))Bara det var vinst för oss tycker jag;)Hoppade 90 cm och 1 m och i första rundan rullade en bom ner men han var så duktigt:)I 1 m var han ännu bättre både ridmässigt och resultatmässigt då han nollade,blev så glad och fick riktigt blodad tand igen:)Han var super-lydig och framåt och jag hade "DEN" känslan man alltid letar efter i ridningen!!!!




Tilda och Fanny var också med givetvis och Fanny kammade hem sin första rosett

Tilda hoppade 3 rundor 1gg på 30 cm där hon rev ett på en oxer(mkt ledsen tjej blev det då)och 2 ggr på 40 cm där hon var felfri båda ggr(lycklig tjej igen)alla var nöjda och glada i familjen efter våra rundor som gick finfint!!



3 kommentarer:

Irene sa...

Grattis! Vilka framsteg ni gjort. Superbra av er båda:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack :) Ja nu går det framåt i en rasande fart!

Unknown sa...

Det var en mkt lyckad dag för er allihopa :) hästarna skötte sej å alla var glada,kram