tisdag 16 februari 2010

Äntligen har jag hittat en dressyrplätt!!


Kom på häromdagen att det finns en liten parkering som e plogad som jag kunde rida på....att jag inte har tänkt på den tidigare vete tusan!!Nåväl har ridit där vid 2 tillfällen nu och det e ju guld värt denna vinter,och den används mest av motionärer på helgerna så då behöver jag ju inte rida där;)Så idag red jag där och tränade på skänkelvikningar,öppnor och väldigt mkt övergångar:)))För att inte ha ridit så värst mkt lösgörande hjälper den sista tiden så va han väldigt mjuk och fin.Han kändes väldigt positiv och mkt arbetsglad dessutom!!Galoppen satt fint,kanske ngt svårare att ställa till höger(som e hans akilleshäl dessutom),men ändå kändes det som om han lossnade ganska fort.På fredag så e det dressyrträning för Peter igen och då får vi väl se hur vi egentligen e i formen;)Hoppningen börjar nästa vecka dessutom så nu får vi sluta slapprida;)Så imorrn får det bli ett pass i min "nyfunna" paddock igen!!Kram på er!

Inga kommentarer: