tisdag 2 februari 2010

Usch och fy vad hemskt

Ikväll har det hänt en mkt hemsk olycka här i Uddevalla då taket på ett ridhus har rasat in mitt under pågående ridlektion på Uddevalla Ridklubb(Nöthult).Ska tydligen ha gått relativt bra med människorna,men 1 häst ska vara allvarligt skadad....mer om olyckan finns att läsa på Ridsport och Aftonbladet bl.a...Själv avstog jag från ridningen idag då det blåste riktigt kallt och ännu mera snö som kom fallande...Är uppriktigt sagt RIKTIGT trött på eländet nu!!Var dock med mamma som skulle provrida en islandshäst idag och den verkade ju trevlig,men jag kan ju inget om den hästrasen och dess gångarter och hur dom ska utföras korrekt så om den va bra eller inte det vet jag inte,haha:))Hon hade i alla fall en bra utstrålning och kloka ögon och det gillar jag!!Just nu så verkar det som om jag/vi har blivit insnöade så att kunna ta sej till jobbet oskadd imorrn verkar omöjligt!Ser just nu på vädret och det verkar ju inte lovande att ens kunna hoppas på att kunna ta sej någonstans....Jaja,så e det att bo här på västkusten,så man får väl kanske flytta till sydligare breddgrader...:)))

2 kommentarer:

Irene sa...

Gud, så fruktansvärt! Stackars alla inblandade! Ska man behöva vara rädd för att ridhusen ska ramla ihop också när man rider, huuuu!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Javisst e det!Känner ungefär samma som du....känner sej snart inte säker någonstans..