söndag 21 februari 2010

Ligger lågt med ridningen....


Det va väldigt va snö det kom här....så ngn träning i fredags va det ju inte tal om!!Hoppas nu bara att vi slipper att betala för den också som vi va tvungna förra gången då första snön kom!!Är ju inte sååå roligt att slänga ut 600:- för ngt som man inte kan nyttja direkt,och framförallt då inte när det varnas högt och lågt att man inte ska ge sej ut på vägarna....så transport e ju inte att tänka på i dom lägena!Kommer ihåg att förra gången fick vi betala ändå för vi va dom ända som hade en resväg att tala om,dom andra står ju i stallen som finns i ridhusen så dom blir ju tyvärr inte drabbade då.Nog om det behövde bara beklaga mej lite;)Hoppträningen e inställd tillsvidare då det e risk för att taket rasar...Själv har jag vart insnöad i 3 dgr nu och det börjar bli lite tråkigt,men imorrn ska jag till stallet och rida e tanken för han behöver röra på sej så att han inte åker på ett kolikanfall el ngt annat dumt nu!Har inte vart där sen i onsdags och han har dessvärre stått sen dess,så jag lär väl få se hur laddad han kommer att va....:))Tilda e också väldigt ridsugen sa hon till oss i em,hon satt helt tyst och funderade i sin fåtölj och undrade om hon någonsin skulle få rida igen...haha!Längtar riktigt över att få känna Suddens mule i nacken när han ska gosa så det ska jag göra imorrn,för jag e övertygad om att han undrar var jag har blitt av..:))Kram

5 kommentarer:

Irene sa...

Hoppas ni slipper betala! Mycket pengar. (Han är den dyraste jag ridit för.) Fast är man nöjd är det ju värt det.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Visst e han dyr,men jag tycker att det e värt varenda krona;)Speciellt om jag nu ska jämföra med dom andra jag ridit för som inte har gett lika bra resultat och ändå kommit upp i samma månadskostnad...

Jennie sa...

Förstår dig,lite surt att betala med tanke på omständigheterna...Det innebar ju näst intill livsfara att ge sig ut i vädret som var!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja vi får väl se hur det blir...

Unknown sa...

Nä då han har inte saknat dej ett dugg,skoja bara,de e klart han gjort,sur som ättika har han varit,han e ju van att bli riden varje dag ,men nu kan du snart ta dej till stallet igen ,kram ma