måndag 3 augusti 2009

Equality Line och hopp-SM

Har haft en underbar helg i Hammarö med MKT bra ridning att titta på,kanon väder var det också på lör och sön så till den milda grad att jag borde ha köpt solskyddskräm istället för regnkläder som jag laddat upp med.Helena Persson vann SM för 7:e gången,det var en väldigt spännande hoppning att se på i seniorklassen.Hindren var så ofantligt stora så den höjden e ingen jag strävar efter kan jag säga,fattar inte hur hästarna klarar dessa hinder egentligen som låg på 155 cm och dessutom mkt breda.....Fick dessutom fyndat lite grejer dock inte på tävlingsområdet för där var det så dyrt.Köpte en sadelgjord med hopp-platta som Sudden INTE tyckte om så den får jag försöka att sälja,då den inte låg riktigt bra enligt han själv(känslig som få).Någon tävling till helgen blir det inte heller för han var lite varm på hö.framben på insidan och ngt svullen,dock inte halt men jag vill inte riskera hans ben bara för att jag vill tävla....så debuten i 120 cm får vänta!Alltid ska han då hitta på ngt varje gång man åker iväg,för så här gör han alltid...:))Ha det

2 kommentarer:

Irene sa...

Alltid kul att komma iväg på hästevenemang!
Hoppas han blir ok snart igen.

Unknown sa...

Ja det var ju tråkigt att han inte är helt hundra,jag som hade sett fram emot en tävlingsdag,men det är bättre att ställa in om han inte e hundra,ja det va mastigt att se hopp SM på så nära håll som vi satt på första parkett.kram ma