onsdag 26 augusti 2009

Ett tappert försök att klättra

Sudden fick dessvärre vila i lördags(Tilda va sjuk),söndags red jag ut på en konditionsrunda pigg som bara den och var nere i diket flera ggr....mån dressyr i paddocken för att repetera fredagen och min sits,men då åkte jag inte till vä. så det måste ha vart träningsvärk från hans sida(känslig som få).Igår(tis) fick han vila igen då jag hjälpte mamma att rida Tequila som minsann i mej e en dam med hett humör(milt uttryckt)och på kuppen blev jag så jäkla myggbiten på benen så det var bara att åka hem och ta kortisontabletter då jag e NGT överkänslig mot dom.Idag så kan jag säga att ridstövlarna kliade sååååå gott på vristerna men ack va svullen jag va efter det...i alla fall så gjorde jag och Sudden ett tappert försök till att klättra i skogen men det va ngt blöt i marken och väääldigt hala rötter som har kommit fram efter regnet så det fick bli en kort stund och sen ut på vägarna och träna på skänkelvikningar och öppnor,mjuk och lyhörd va han!Travade lite grann lydig och fin där med!Turen tog ca 40 min så imorrn får det nog bli lite längre så att flåset e på topp tills hoppträningen börjar nästa onsdag:))Ha det

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för hjälpen med Tequila,det behövdes.Ja men flåset har väl både du och Sudden det kommer att gå som på räls att träna,kram ma