tisdag 28 juli 2009

Minne som en "sopprot"

Skulle lägga över lite bilder från igår från kameran,men.......ett STORT problem....var katten har jag lagt den???Inte e den hemma ialla fall så mkt vet jag!Är ganska säker på att jag tog den ur stalljack-fickan eftersom jag var ganska blöt efter regnet,hhmm mystiskt.Får titta i stugan i stallet imorrn och hoppas att jag har lagt den där,fast jag e nästan säker på att den inte ligger där.Nåväl,inga bilder blir det idag,kanske imorrn.Red en någorlunda lång tur idag med mamma,Tequila har inte riktigt orken att galoppera lika mkt som Sudden,men det tar sej sakta men säkert.Kunde inte hålla för högt tempo heller eftersom att det redan blivit hårt i backen efter regnet som kom igår.Å andra sidan så har jag en sån fruktansvärd träningsvärk efter att jag galopperade i fältsits nonstop igår,sen promenaden och när jag kom hem så cyklade jag ca 30min(trampade i rask takt och med mkt motstånd) och gjorde 100 situps på det,kan bara säga att vaderna är MKT möra idag så jag fick nästintill kramp när vi skulle galoppera idag.Sudden skötte sej bra som vanligt och hade lite mer "go" i galoppen idag,gjorde nytta igår alltså.Sudden behöver ta för sej bättre i galoppen så denna vecka e det kondition som gäller för att få upp flåset som han har tappat en aning under slapp-perioden.Ska försöka att lägga in ett dressyrpass innan jag åker på hopp-SM på fredag så då får mina medhjälpare ta hand om han.Fast nu har jag nästan blivit lite nojig efter händelsen som hände med en häst i stallet igår med ägarinnan bortrest och han får kolik som utvecklas till tarmvred och kan ej räddas så han avlivades på stallplan av veterinär,tänk om Sudden skulle bli dålig när jag är borta....är det ngn gång det händer ngt så e det när man e bortrest har Sudden lärt mej...Nä,nu ska jag inte tänka så utan jag ska iväg och ha roligt,träffa morbror,hans fru Ulla och mina kusiner samtidigt och bara längta ihjäl mej efter Tilda framförallt som får stanna hemma med sin pappa!!Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ditt minne e bra men kort kan man säga,som mitt,hahakram ma