torsdag 3 december 2009

Tankad med jet-bränsle

Hej å hå vad det bar av idag....Sudden va ju pigg och va laddad med jetbränsle i arslet(ursäkta uttrycket)!!Stenhårt i backen så det va ju bara att ta en skogs-stig med MKT klättring i backarna,dessvärre så skulle han ju hoppa över varenda liten gren och småsten han kunde se och fanns inte det så gick det bra utan också:)Dessvärre när han e sån här så e det omöjligt att jobba han på tygeln och att lägga an ngr skänklar mot sidorna gör jag inte....fegt kanske men jag VET MKT väl vad han e kapabel till att göra då....och det e på ett ögonblicks sekund rakt upp och bakåt(slår över utan att tveka)så jag låter han vara och låter backarna ta ut den värsta energin och sen kan jag börja att jobba så smått.Vi har en liten skog som man kan rida runt i och vid första nerförsbacken var det ju hopp och skutt varvat med att "kana" nerför i sidled....ja han försöker ju slingra sej och vill ha ett motstånd från mej vilket han inte fick utan jag lät han bära sej "dumt" åt!När vi så gick det 2:a varvet så hade han lugnat ner sej såpass att han gick att arbeta någorlunda,han hade väl behövt gå ett 3:e varv men då hade det börjat att mörkna och sällskapet vi hade med oss blev ju trötta så det va bäst att gå hemåt igen!Hoppträningen och dressyrträningen gick jättebra förra veckan,hoppningen va han alldeles kanonbra och skötte sej bra,dressyren va han också mkt duktig i och arbetade på duktigt.Känns som vi börjar komma ngn vart där faktiskt.Allt för denna gång,nu ska jag ta hand om sjukt barn och hund!

Inga kommentarer: