tisdag 29 december 2009

En skadad Sudden

Vet inte hur den hästen bär sej åt,men ännu en gång runt nyår så har han lyckats att skada sej.....Förra året hann vi ju ända till nyårs-dagen i alla fall:)!Tog ut han ur boxen för att borsta han igår och då fick jag se elefant-benet!!Vet inte om han har blivit sparkad av Ella eller ramlat med frambenen på ngt hårt/vasst men svullet e det.Misstänker dock att han har "drattat" omkull för han har även en liten svullnad även på andra framknäet också.Ett djupt jack har han fått alldeles ovanför carpus(som det så vackert heter)men han är inte halt(konstigt nog)vad jag kunde se när han sprang i sin lilla hage när jag skulle ta in han idag.Feber har han som tur e inte heller så jag hoppas att detta snart e läkt så jag kan börja rida han igen!Faktum är att nu har jag inhandlat snösulor och även skott om han bak ikväll med sulor,så imorrn ska jag inhandla framskor med 4 broddhål i och ev. slå på där också:)!Beror lite på hur svullnaden e och om han kan böja nenet såpass mkt.Har lindat han och lagt jodopax-omslag igår och även inatt samt linimentat han när jag kom idag,så att det hann gå ngr timmar innan omslaget!Har även fått låna ett par "Back on track"-skydd som han har på själva benen(ska ju va bra säger dom som har använt dom?!)Nu e det dags för sängen och sova för det e ju en morgondag också!!Hej hopp

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hoppas han é på bättrngsvägen, Sudden... Ibland kan man ju undra hur dessa pållar lyckas?! Med Disney funderade jag skarpt att klä in hela boxen i bomull ;)
GOTT NYTT ÅR! Hälsa även mor din :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Han börjar redan bli bättre som tur är!Tror det e bättre att klä in hela hästen i bomull istället,haha:)Gott nytt till er med!