måndag 1 mars 2010

Börjar bli jobbigt nu....




Antar att jag inte e den enda som inte riktigt vet hur man ska rida nu förtiden...??!!Ja och då menar jag att ridningen börjar kännas väldigt enformig,man kan ju visserligen rida dressyr ute på vägarna också!Men när man bara har 1 enda väg som man kan rida på så börjar det bli enformigt!!Vinterlandet verkar aldrig försvinna....Märker att även Sudden har tröttnat på att alltid gå samma väg,jag kan ju iofs rida "bussgatan" men då finns ju risken att bussen kommer och inte för att han e rädd för den utan för att det finns inte plats för en häst och en buss....(ja för att få en anledning till att explodera kan han låtsas bli rädd såklart)!Igår va han totalt vettvillig att rida och då menar jag att han va på en av sina sämsta sidor att rida.....blev "rädd" för ngt och fullkomligen flög i luften och hoppar fram på bakbenen(högt)varpå jag får ett mantag att hålla i som får han att slå över,men som tur va åt sidan för jag höll på med att jobba i öppna varpå han som tur va ramlar ner i en snövall!!!Tur det för jag red på bussgatan och där e det asfalt....Kan erkänna att då steg pulsen snabbt uppåt(phu)!Skrämde slag på en gubbe som va alldeles bakom oss också.Men idag red jag på min lilla parkerings-plätt lite dressyr och han kändes hyffsat OK,trots att det va halt och isigt under det lilla snötäcket som fanns;)Kan ju inte begära ett förstklassigt pass eftersom han spänner sej lite och går med kortare steg.Tränade på skänkelvikningar övergångar mella skritt och trav samt mkt halter och ryggningar.Lade även in att rida en del på 8-volten eftersom man automatiskt kommer åt sidorna då:)Mamma kom en liten stund och filmade oss så att jag bl.a ska få se hur han ryggar och gör halterna.Men det kommer jag ev. inte att lägga ut här för det e inte så mkt att visa;))Hoppas på våren snart,kramar

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja, säg den som inte börjar tröttna på denna snö... Men nu kan det väl ändå inte vara så långt kvar till vår iaf :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja det kan vi ju önska i alla fall;))