lördag 10 april 2010

Hoppade idag


Idag hoppade jag Sudden hemma i paddocken och skulle träna på vattenmattan..(blå presenning)!Innan jag började att träna det hindret så hoppade vi en studs-serie på 3 hinder för att få bort den värsta energin som han hade så att han förhoppningsvis INTE skulle orka bråka så mkt när det kom till "mattan"......men ack va jag bedro mej....fy för den lede va jag fick kämpa med livet som insats nästan....Idag va han redigt dum ska ni veta innan jag ens fick honom fram till den!!!Men skam den som ger sej....fick börja med att leda han över den för hand från backen och då gick det ganska bra och slutligen så kom han även över den utan större protester efter ca ...ja va vad det....45 MINUTER!!!!Och då hade jag hoppat han i ca 20-25 min innan och då va han så avslappnad och duktig(studsen)!Men som sagt till slut gick det och både jag och han fullkomligen dröp av svett när passet va slut;)Mamma va med som hjälp ifall jag skulle flyga av(vet aldrig),och hon tyckte att under tiden som han höll på så va han riktigt snygg och såg tydligen ut som en hingst med bra benlyft och fin välvd nacke och utstrålning!!!Ja,det e väl tur att man har snyggheten då när man inte har hjärna...,haha;))Skämt å sido,men jag e nöjd med dagens pass och det tror jag att han också va,så nu får vi väl hårdträna på presenningen ett tag framöver så ska det nog inte va ngr problem sen!

6 kommentarer:

Irene sa...

Tur att du är så envis, du lyckas ju få honom dit du vill!

Cissi sa...

Men hallå! Han gör ju ALLT för att tala om att han vill vara DRESSYRhäst istället:-)))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Cissi;ja om det ändå hade vart så väl att matte hade velat tävla bara dressyr så hade han ju haft det lätt,haha;))Skam den som ger sej.....jag ska få han dit jag vill inom hoppningen(el inte);)))

Anna sa...

MMCS: Bry dig inte om Cissi, hon försöker få alla att inse dressyrens äldla konst. Det värsta är att hon håller på att lyckas med mig... Jag behöver träffa HOPPryttare så att jag inte fastnar totalt i dressyrträsket. Hör mig själv prata dressyrsadlar, benlindor och vet inte alls hur man sadlar en hoppsadel längre. Så akta dig :-) :-) :-)
För övrigt VILKEN UNDERBAR BILD!

Inger sa...

Bra jobbat,, måste jag säga. Envishet är en bra egenskap. Men håller nog med om att du borde sattsa på dressyr då slipper du ha livet som insatts.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Vilken tur att du titta in här då Anna så du får komma tillbaka till hoppvärlden igen;)))Faktum e att jag har faktiskt tagit 1;a steget nu och svarat på en köpesannons.....fick hjärtklappning med en gång så på den fronten lär det nog inte hända så mkt....:))Javisst e bilden härlig....för hur "knäpp" han än kan va så e han väääldigt snäll mot barn!!