lördag 24 april 2010

Lite ditt och lite datt...

Har ridit nästan hela veckan i paddocken med ett avbrott för ridhuset och hoppträning där.Har denna veckan koncentrerat mej på att hoppa över matta,vilket har gått över förväntan.Dock inte helt problemfritt för den sakens skull;)I tisdags så gick han så fantastiskt bra i dressyrarbetet så jag blev alldeles salig och ville bara fortsätta att rida,gick att "böja och töja" åt alla håll och kanter,perfekta byten och fin förvänd galopp och ja...fantastisk ridbarhet helt enkelt!Onsdagen roade vi åskådarna på läktarn/kafeterian med bästa showen på åratal med att hoppträna....mattorna va ju framme som vanligt och han visade även sina skolor ovan mark....MEN jag fick lite jävlar anamma i mej så han skötte sej ändock godkänt.Höll dessutom på att flyga rätt in i sargen då han bara INTE skulle svänga vä. i en lite annorlunda sväng(mer naturlig åt hö.),men sista gg gick det galant...måååånga flög av i denna kurva dessutom under kvällen;))torsdag vila och fredag hade han trampat i trakten på vä.framsko som jag fick ta av och slå om på nytt....och då visade det sej att mer eller mindre 1/4 av hoven hade lossnat på insidan pga av stort "tryck" vid sömfästena så nu håller jag tummarna för att skon inte ska flyga av i leran i hagen för då finns det inte så mkt mer att fästa skon i tyvärr.....;(((Idag hämta jag hö på mina timmar emellan jobbet så då hann/orka jag inte rida,synd med tanke på det fina vädret som vart men det ska ju bli fint imorrn med.

4 kommentarer:

Irene sa...

Kul att det funkar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e kul att han skärper till sej emellanåt så att jag "glömmer" bort att jag vill sälja han ibland,haha;)

Inger sa...

Han är ju jätte fin, den kan du inte sälja!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Lurar fortfarande skarpt på det....