söndag 4 april 2010

Ödet har avgjort!!


Öppnade alldeles nyss ett mail från Janne om att Peter kommer att lägga ner träningarna i Munkedal...;(( Mkt tråkigt då det innebär att jag står utan dressyrtränare nu och jag tycker att det har funkat så himla bra med Peter som tränare och förtillfället vet jag inte vem jag ska kunna träna för istället!!Så Sudden får med andra ord vara hopphäst i alla fall då.....;)Visserligen kan jag säkert åka ner till Peter i Gbg och träna,men....e man småbarnsförälder och har en sambo som inte delar intresset så e det inte bara...!Och det e lika illa att va reserv i Trollhättan då det tar för mkt tid att åka iväg,men jag får fundera på det.Senaste dagarnas ridning har minst sagt gått både "upp och ner"....vi har klättrat med gott resultat(medgörlig),och igår så hade vi en "liten" dispyt ang. att komma vidare i ridturen.....nu när snön har börjat smälta bort så e det ju väldigt farligt att gå förbi forsande bäckar(som inte har låtit ngt på 4 mån.)och även små snödrivor....men,men förbi kom vi och det bästa med detta e att jag blir mer bestämd vilket resulterar i att han gör sitt yttersta i ridningen och då går han så himla fint,då kommer drömhästen fram!!!Filmade blev vi med av en familj som va ute på påskpromenad i det fina vädret,synd bara att man inte kan få se det för just då gick han superfint och va avslappnad med höga benlyft,högre nacke och var verkligen i "uppförsbacke";)))Idag ska jag göra ett försök nere i paddocken,för nu har det äntligen smält undan såpass där(sägs det,men jag e kräsen så vi får se)!God fortsättning på Påsken!!

5 kommentarer:

Irene sa...

Hoppas han fortsätter med att vara drömhästen!

Cissi sa...

Trist att bli av med tränare som man trivs med, det är ju så viktigt att det känns rätt! Kan varmt rekommendera Pernilla Olsson, hon har träningar varannan fredag i Lysekil, hon är superbra :-)))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Skulle kanske ta och kika ut till Lysekil ngn gång och kolla på henne då...vilka veckor e hon där?

VildeKaja sa...

Tråkigt att bli av med sin tränare. Vi har en suverän tränare som kommer till oss varje onsdag kväll. Finns plats ledig till dig om du kan tänka dig att flytta hit. :-D

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Haha....hade ju vart nåt,men jag e allt för hemmakär i min hemstad:))