måndag 12 april 2010

Konditionsträning


Idag blev det ett rejält kondispass för oss båda och jag kan ju bara säga att kondisen som fanns innan snön fanns ju INTE nu!!!På ngn av oss;)Tror att han hade lite träningsvärk idag för han va lite "struttig" i gången till en början......ja nu va det ju inte så att jag direkt dressyr-red på ngt vis för idag va det raka spåret som gällde och ett snabbare tempo växlat med kortare galopp,kämigt i vaderna va det för mej och för han va det nog orken som tröt litegrann,men idag kunde jag faktiskrt skritta av han på lång tygel(wow),har ju inte hänt för ofta.Igår fick han vila för jag skulle jobba kvällen(ont om tid då)och jag hade lovat Tilda att hon skulle få hoppa(film kommer inom kort),detta resulterade ju i att även jag får hoppa då och min benteknik ligger väl på en 10 tycker jag,men ryggtekniken e nog sådär,haha och för att inte tala om kondisen då;))Ella tyckte att detta va superkul i slutet och orkade t.om göra en bakut som inte kom med på film...-:)Tilda har verkligen gått in för hårdträning nu och det e inte för inte som det sticker till i hjärt-trakten då Ella snart ska åka tillbaka till sin ägare och jag vet att detta e ett stort bekymmer för Tilda som givetvis kommer att sakna "sin" häst över sommaren men vi ska boka henne till hösten igen för som jag sagt förut så....bättre barnponny lär man få leta efter!

2 kommentarer:

Inger sa...

Vilken kolosalt söt liten häst!! Hoppas ni får ha henne kvar

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja hon e fruktansvärt söt och go(fast inte när hon drar genom trådarna såklart,haha)!!!Får verkligen hoppas att vi kan ha henne till hösten också,men det brukar inte va ngr problem;))