tisdag 19 juli 2011

Ett fint dressyrpass:)

Idag fick jag äntligen ridit efter ngr dagars vila för min och Suddens del,har vart ponnytävlingar hela helgen och det har vart lååååånga dagar med att stå i kafeterian och hjälpa till samt att ingången till/från hagen går genom framhoppningen!Igår städade vi stallet med högtryckstvätten och det tog hela dagen det med och fint blev det med så nu ska vi bara bättra på färgen också ngn dag!Idag blev det som sagt ett pass i paddocken...underbart;)!Han kändes helt kanon trots att vi stundtals hade lite delade meningar om vad som skulle göras och hur....han ville hoppa över ett minihinder som han laddade mot i tid och otid....jag red i dressyrsadeln och var INTE pigg på det idag;)Galoppen får jag nog säga var riktigt fin och bekväm,trots att jag vissa stunder hade svårt att "sitta tillbaka" och bara gunga med,blir till att träna MKT på magmusklerna nu en tid igen!Det jag tränade mkt på idag var att han skulle ta förhållningarna utan att försöka "köra" upp huvudet och den matchen vann jag efter ngr diskussioner med han,men jag fick allt bekänna färg innan han släppte efter!Imorrn får jag väl försöka att rida ut en sväng för vi lär nog båda ha träningsvärk!

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

Vet du, det är sådana som du som gör att det går att arrangera tävlingar!! ALLA guldstjärnor till dig! Låter som att du fick lite belöning på ridpasset också. :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det är väldigt roligt att hjälpa till,blir ju lite lättare att kunna göra det så länge jag är mammaledig och själv inte tävlar:)