söndag 3 juli 2011

Skadad Sudden


Skulle rida Sudden i torsdags....hann bara komma av gårdsplanen så kände jag att han var inte OK!Troligtvis har han trampat på en sten eller vrickat kotan under dagen då han fick vara ute trots värme och klägg....är så svårt att ta in han med barnvagn/bärsele när han går såpass långt från stallet och i flock när man är ensam!Så han har förmodligen sprungit en del kan jag tänka mej för han var svettig under sitt insektstäcke,inte för att jag tror att HAN har haft ont av kläggen utan dom andra hästarna och börjar dom springa hänger ju han med tyvärr....Ja nu får han då stå inne i ngr dagar och gå ut i sjukhage,ser egentligen ingen direkt hälta på han utan det var mer att han kändes inte helt 100% och han brukar visa på ngt litet sätt att han inte mår bra(känslig)!Känner att jag börjar så smått att komma igång igen,har ridit mer "dressyr" på han nu och vågat mej på att sitta ner i galoppen,men dock inte så länge då jag blev helt slut i magmusklerna som  ligger i vila någonstans,haha;)Tilda tränar för fullt på lilla Mimmi och travar nu helt själv i ridhuset och gör olika balansövningar och serpentiner samt halter!Stolt mamma som jag är så får jag ju säga att hon faktiskt har blivit väldigt duktig och börjar kunna fokusera mer på ridningen nu!Idag ska jag försöka att få skott Sudden i alla fall på 2 hovar,tror kanske att ryggen protesterar om jag tar alla 4

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

Tråkigt att höra att han inte är fräsch. :-/ ,,, men du,, är du hovslagare ? Det hade jag helt missat isf. :))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det känns tråkigt att han inte är helt ok..men det blir nog snart bra!Skor bara våra egna hästar och ibland ngn annan:)Är inte utbildad hovslagare utan har blivit lärd av min pappa som var det förr och har vart med andra hovisar och tittat,studerat och frågat för att lära mer!