söndag 20 november 2011

Lilla "token"....

Har blivit mkt trim i dressyrsadeln denna veckan,vi trotsade dimman en kväll men det gick ju bara att se fram till öronen så det blev bara en skrittur den kvällen;)Dressyren känns väldigt fin nu,lyssnar bra och svarar kvickt för hjälperna.Hoppade dessutom vattenmattan förra söndagen också och även då gick det bra,den har även vart med oss i ridhuset på en hindervagn och han har gått förbi den utan problem!Igår skulle jag hoppa litegrann i paddocken och då fick jag känna på hans bockningar för 1:a gg någonsin,jag menar såna där som ryggen är som en båge och huvudet emellan frambenen!!!Skjöt som en kanonkula och tänkte hoppa över paddockstaketet i sin iver av lycka....phhuuu!!!Efter ngr språng insåg jag att det var lika bra att strunta i att hoppa för det skulle bara sluta på ett sätt:att JAG låg i backen!Började att galoppera av han...fick sluta för han slutade inte att bocka för det....gick ner till trav,inte mkt bättre där....skulle skritta av:då började han om på nytt då en ponny travade förbi oss....blev till att snabbt komma ur paddocken och in i stallet och väl där så såg han lite snopen ut,haha;)Precis som om han undrade hur kunde det bli så där när vi hade det så roligt?!Sen gick luften ur han och han somnade på stallgången med benen rätt ut och huvudet hängandes i grimskaften;)Så idag blev det en rejäl uteritt med både galoppsträckor och klättring så lille gubben blev trött!Men man kan inte annat än förstå han och skratta lite åt det,för han går fortfarande i sin lilla grushage utan ngn att munhuggas med så vem ska han ta ut sin lekfulla sida på...jo,matte såklart!!Så nu har vi gjort en liten omprioritering i hagarna så nu ska han få gå med Hälge som börjat med att försöka få igång gamla Ronja på 25 år att leka genom att lyfta henne i täcket;))Så nu ska "kläggmonstrena" få leka med varann igen och denna gång ska Hälge få ha en "munkorg" så kanske mina täcken håller sej helare?!Ronja ska få gå med dom andra 2 gamla damerna i stallet och bara få det lugnt och skönt,haha;))

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja Belsebub kommer ju fram emellanåt men så stollig som han var i går har han ju inte varit förr ;) får väl hopps att det går bra med Sudden å Hälge i samma hage så att dom inte härjar för mycket kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han var annorlunda "stollig",mer glad än ifrågasättande och så har det ju inte vart,haha;)

Irene sa...

Tur du har bra balans när han busar...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Irene!Ja ibland slår ju självbevarelsedriften in och då gäller det att ha balans;))

Stallbruttan sa...

Naaw, vad tokigt! :3 Vilken tur att inte JAG satt på - jag hade nog flugit av på en gång! :o
Verkligt målande beskrivning *gilla* Här tittar jag nog in nå'n mer gång!