fredag 4 november 2011

Lite dressyr,lite hopp och mkt dressyr;)

Ja så har denna veckan sett ut,dressyr i måndags,vila tisdag,hoppade onsdag(pigg och glad)och träna för Pernilla igår!Gick riktigt bra faktiskt,tränade på "skolor" som det så vackert heter;)Ja fast det som var allra jobbigast var att få han att sätta inunder sina bakben och vinkla dom i galoppfattningen....hej och hå så det gick undan en stund....jag höll ju på att flyga först upp till takbjälkarna och sen vidare ner till backen!Men.....jag lyckades på ngt konstigt sätt sitta kvar;)Sen gick det faktiskt mkt bättre när jag väl fick ordning på både händer och mina egna ben!men va fin han kändes i slutet,kändes bekväm igen och framför mej som dom ska vara!Blev ett MKT svettigt pass för oss båda!Idag var tanken att rida ut en sväng och bara ta det lugnt,men jag blev "fast" på vårdcentralen i fleeeeera timmar för "observation" eller vad det nu kallades...Har fått halsfluss och är lite överkänslig mot bl.a penecillin men läkaren ville absolut prova denna sorten och då fick jag stanna kvar för att inte få en anafylastisk chock,som väl var så verkade jag tåla detta så jag fick åka hem som tur var!En snabb sväng förbi stallet för att spola av hans ben och kolla till lilla Ronja som var lite "hängig" igår och vägrade att äta hösilaget(ovanligt på en matglad ponny...)så det blev till att leta upp lite hö som fanns i gömmorna och då åt hon så nöjt fast liggande(!?)..Ja idag var hon som vanligt i alla fall!

3 kommentarer:

Irene sa...

Härlig känsla när ridningen funkar.
Krya på dig!

Unknown sa...

Ja det blev ju inte en dag som man planerat precis,men allt går ju att ändra på som tur e ;) ja Sudden gick riktigt fint,krya nu på dej kram..

BM sa...

De gick väldigt bra skulle ja vilja påstå..Hoppas du frisknar till snart..Kram..:))