lördag 12 november 2011

Nu förstår jag varför alla älskar whitaker!!!

Köpte ett par nya mörkblå Whitaker ridbyxor idag och jag bara älskar dom!!Satt som ett smäck redan när man drog på sej dom!!Mkt har hänt sen sist,Sudden får gå i "skämshage" nu då han är OMÖJLIG att hålla innanför staketen i hans hage....trots 4 trådar-ström och ca 170/180 cm högt...ggggrrrrrrr!!!Senast plöjde han bara rakt igenom utan att ens bry sej om att vare sej hoppa eller försöka krypa under!Dressyren sitter kanonfint nu och jag ska ta och ladda upp filmerna sen förra träningen,har bara inte haft tiden över till det då vi har mer eller mindre haft en sjukstuga här och då krävs det full koll på det.Idag var det hopptävlingar på klubben och jag tog tillfället i akt att hoppa efteråt:)Jisses vilket kanonbra pass det blev,så himla glad och nöjd och det känns som om alla tvivel försvann idag!Hoppade vattenmattan idag som låg framme och han hoppade den utan att blinka eller tvivel!!Hoppade bana på hinder som låg på mellan 110-130 cm och tjejen som hoppade samtidigt tyckte att han hade verkligen stärkt sej i sprången och utvecklats MKT sen förra hösten/vintern(har tränat för samma tränare)....väldigt roligt att höra!Så imorrn ska jag bara ner och skutta över mattan bara för att se så det inte var en engångsföreteelse!;))

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad kul att han har mognat,så att det går att ta sej runt hela banan utan att han ska fjanta på vattenmattan,synd att jag inte va med å kunde filmat,kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det var verkligen synd att du inte kunde;( Men det kommer väl förhoppningsvis fler såna bra tillfällen;)

BM sa...

Gott att de funkar. Klart han går fint över mattan fler gånger..:))

Anonym sa...

skall kolla efter whitaker-byxor på Globen. Behöver nya ridbrallor och får inte tag i mina favoriter här i sverige. måste hitta annan favorit. :)