torsdag 2 augusti 2012

Underbar häst:))

Ja Enzo alltså!;))Har ridit både i ridhus och paddock sen sist och han är helt underbar och har en sån arbetsvilja som jag aldrig vart med om(tror jag...)!Mamma red han en stund i måndags och jag är ganska säker på att den filmen kommer att läggas ut på youtube inom kort och givetvis här!Igår hoppade jag bana på han och det var första gg jag hoppade i galopp och han fick även prova på att hoppa kombination,men det hade han lite svårt för.....koncentrerade sej så på b-hindret så han tappade bakbenen på a och rev det ngr ggr.Men det gör inte så mkt när man är i utbildningsfasen än;)Resten av hindrena hoppade han så jäkla bra och ja...,jag tycker att han verkar ha en enastående teknik!Ikväll ska jag försöka att rida ut OM vädret är på min sida;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja han har blivit så duktig ,fina killen och han har blivit mkt stadigare sen sist jag satt på han,så där har du gjort ett bra jobb,kram

Anna sa...

Det låter som om du hittat rätt häst. Härligt!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack lilla mamma;))Kul att du tycker att jag har gjort ett bra jobb med våran underbara häst!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja Anna,tror minsann att vi har hittat en häst som passar både mej och mamma alldeles utmärkt!