söndag 29 juli 2012

Härlig uteritt idag!;)

Idag red jag och Tilda ut tillsammans,Enzo gick först nästan hela tiden och vi både travade och galopperade och för Tilda var det första gg som hon vågade att galoppera med ute vilket resulterade i att hon villa "galoppa" nästintill hela tiden,haha;)Igår var det ju spöregn ute så då red jag en stund i ridhuset och tränade lite på att flytta han för skänkeln samt ngr övergångar!Tyckte att han lyssnade riktigt bra och jobbade på fint i en låg form:))I förrgår red jag runt järnvägen och vi träffade på tåget när vi var halv-vägs.....fick stoppat han från traven och hoppade av för säkerhets skull,men han verkade inte bry sej så mkt om tåget,verkade mest förvånad över vad det egentligen var för ngt som "svichade" förbi i en väldans fart!Imorrn har jag som plan att rida dit ner igen och galoppträna han lite och sedan ett litet pass i ridhus/paddock för att sedan låta mamma rida han en stund.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja han skötte sej jättebra trots att mamma Ronja var långt bakom han,ja det var en trevlig tur men jag har träningsvärk i låren efter min å Ronjas travturer ;) hon e ju lite lat men med en kvist så blev de lite mera fart på henne..