onsdag 12 maj 2010

Duktig pålle nu!!

Ja hör och häpna.....har hoppat mattan hemma nu igår och han skötte sej galant!!Finns m.a.o hopp ändå;)Har vart lite si och så med ridningen denna veckan som vart då jag har vikt min stalltid åt Tilda och Ella...Ella åkte tillbaka till sin ägare i söndags igen och då ville jag ju gärna att Tilda skulle få rejält med tid för henne.Saknar ju den lilla "rymmaren" ganska mkt både jag och Tilda,men vi har reserverat henne till hösten igen så hon kommer ju tillbaks!Red dressyr i förrgår och det e ju egentligen inte klokt vad lätt han har för sej.....trots "klumpedunsen" som sitter på ryggen,haha;)Kunde "bara" sitta och tänka tanken om vad vi skulle göra och vips så hade han fixat det.Skön ridkänsla m.a.o!!!Lätt att fånga upp och lika lätt att lägga ner i formen igen,gjorde en del öppnor och även förvänd sluta i både trav och galopp,vilket resulterar i en mkt lösjord Sudden.Ryggningarna och halterna va jag inte lika nöjd över,känner att där finns mer att träna på.Idag va det inte ens ngn ide´att tänka på att rida i spöregnet som låg på tvären......;)Är det förresten ngn som vet vem Mattias Jansson är?Dressyrtränare ska han vara....el ja...jag tror det i alla fall,annars får jag väl ett abrupt uppvaknande vid träningen om det skulle va hoppträning,haha;))

5 kommentarer:

Irene sa...

Kul att det går bra i både dressyren o hoppningen! MJ är en duktig dressyrryttare. Var ska du träna då?

Inger sa...

Roligt att det börjar funka med vattenmattan!! Fast jag tror ändå att ni skulle bli ett strålande dressyrekipage!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Googlade om han och det va ju dressyr som tur va,haha;)Träningen ska hållas på Bången här i Uddevalla den 17-18/6.

Anna sa...

Åååå - ska du dressyrträna! Låter spännande. Vet du om det finns platser kvar och isf vem håller i det, är det Bången själv?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Hej Anna!Vet inte om det finns platser kvar,men det e Lorita Blom som har Bången som håller i det!Har du nr eller vill du att jag fixar det åt dej?Ja det ska faktiskt bli kul för trots att jag helst hoppar så tycker jag faktiskt att dressyren kan va riktigt rolig att träna;)