måndag 31 maj 2010

Wiiihooo

Äntligen!!!!1 juli flyttar Sudden och jag till ett nytt stall!!!Som jag har väntat på detta....nu ska det bli bättre och enklare att kunna träna både dressyr och hoppning då vi får tillgång till både paddock och ridhus:)Det är till klubben vi kommer att flytta så vi kommer att slippa lasta för att åka iväg på hoppträningen,men samtidigt så är ju det dessutom en nackdel också såklart...Mamma kommer att stå kvar i det gamla stallet ett tag till då det inte finns ngn mer ledig för tillfället,dock kommer det förmodligen bli ett par lediga till hösten och mamma står ju på kö(hoppas jag)!Under veckan som gått så har vi mest konditionstränat och klättrat vilket kan behövas då jag har tänkt tävla till helgen(om jag får semester...),planen är att hoppa 1m och 110cm!Har även fått skott han så nu e han fin igen på fötterna,blev dessvärre av med ena knogen då jag av lathet inte tog på mej handskarna....och vips så slant jag iväg med raspen över knogen så nu sitter jag här med ett långfinger som inte går att böja så bra och heller inte vill sluta blöda...Hoppade lite smått idag över små galoppbommar upplagda på sockerbitar varav ett hade mattan under...han brydde sej inte ett dugg om den idag heller och då stog dessutom hindret på ny plats och inte hoppat över den sen ca 2 veckor sen!!!Det tar sej sa han som sket i vasken m.a.o:))Kvällen har jag tillbringat med att borsta bort allt hår under shabraken så att jag kan få tvättat dom under veckan,slitigt va det:)Ha det gott

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har jag tyckt länge.Blir så mycket lättare med träningar när det finns ridhus och paddock.Hoppas nu att Isa får en stallplats där med.Vart är det du ska stå?Lycka till.Ulla

Irene sa...

Vad skönt att få plats där det finns ridhus! Blir lite avis...

Unknown sa...

Jag tror det blir jättebra dit du flyttar,det blir så mkt lättare allt för dej,och jag kommer väl efter ett tag =)) kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Till Holmens bär flytten:))