onsdag 5 maj 2010

Tappat min tro om att det kan gå vägen....

Har hopptränat ikväll och e väl egentligen så övertygad jag kan bli om en försäljning nu....MEN det e ju inte "bara"!!!Han har många underbara och fantastiska sidor,många fler än negativa faktiskt!Allt hänger ju på det där förbaskade "träsket" vi har hamnat i ang. mattan.Vilket nu har fått mej att börja tröttna på att han håller på med samma sak gång på gång!!Det e nog som Cissi sa vid ett tillfälle;Han försöker med alla sätt tala om att han vill va dressyrhäst...för där gör han allt jag ber om även om vi inte kan det egentligen så försöker han med fint tålamod och gott humör;)Dansar runt (bara jag gör rätt) hur lätt som helst...Och sen e det ju det...jag vet vad jag har,men inte vad jag får vid ett ev. häst-byte!Får tänka liiiite till innan jag bestämmer mej helt och hållet,men dyker det upp ngn intresserad så är jag intresserad!När vi väl kom över mattan så hoppa han den som om inget hade hänt såklart flera ggr och åt olika håll,alla andra hinder var perfekta!När träningen väl va slut så kändes det som om han kunde tänka sej att gå en omgång till,så lösgjord och lätt i alla förflyttningar och övergångar och inte särskilt trött heller;)!

4 kommentarer:

Inger sa...

Men varför går du inte över till dressyr? Jag var hoppryttare tills jag bytte inriktning för sex år sedan och tycker att det är fantastiskt kul! Svårt att hitta fina hästar om man inte är snudd på miljonär,, när du endå har en fin häst,, behåll honom! Sattsa på dressyren vet ja!!:D

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Men det e ju så kul att hoppa!!!Dressyr e roligt det med,men än så länge så får jag inte det där lilla extra som finns i hoppningen;))Vill ju förmodligen slå ihjäl mej el nåt,haha!Helst vill jag ju kunna hålla på med båda disipliner och han e verkligen en drömhäst!

Cissi sa...

Håller såklart med Inger;-) Han verkar ju vara en toppenhäst i övrigt och att ha en häst som man fött upp och därmed har full historik på är mkt värt, man vet vad man har men inte vad man får....Finns det ingen annan häst som du kan hjälpa till med hoppningen på? Någon harig dressyrryttare som vill få sin häst hoppad? :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Får väl lära upp mamas nya häst att hoppa om han inte kommer igång;))