torsdag 20 maj 2010

Toppform igen:))))


Dessa foton är tagna under hoppningens början. Tilda med sin Ella innan Ella ska åka hem till sin ägare över sommaren.




Sudden har gått så vansinnigt bra den sista veckan,älskar verkligen den hästen(fastän jag e trött på han emellan varven då)!!!Dressyren har funkat väldigt bra,mjuk och fin i sidorna,lyhörd och samarbetsvillig.Gjorde mamma avundsjuk härom dagen när jag "satt" i paddocken och red och för att reta henne va jag ju bara tvungen att visa våra påbörjade piruetter,haha;)Kan säga att hon blev inte MINDRE avundsjuk då....ja den dagen va han helt fantastisk att rida och en ren fröjd att sitta på!Har även dragit fram mattan...INGA problem,tittade en extra gång på den ena gången ,men hoppade utan velande och joxande!!Samma sak i tisdags fast utan ngt tittande alls(duktig pålle).Hoppträning igår(utan matta)utomhus på klubben och för en gångs skull så hade vi en riktigt nyttig och rolig övning!!Sudden hoppade så jäkla bra,i sin gamla vanliga toppform och t.om nog ännu bättre då vi nu hade friskt tempo hela tiden,tack vare matt-träningen då jag har fått hålla igång han ordentligt och dessutom vart tvungen att få han att inte gå emot ngn skänkel!!!Så igår fick även Sven se att min häst faktiskt KAN hoppa(för han har nog tvivlat känns det som).Vi fick för 1:a gg denna termin hoppa någorlunda högt och det blev runda fina språng med bra rygg och bakbensteknik;))Hela våren har vi fått hoppa runt 90cm och det tycker jag e lite för lågt med tanke på att vi ska upp i 120cm klasser under sommaren(ngt försenat),så nu fick vi åtminstone hoppa ca 115cm.Idag fick han vila då min dotter fyller 4 år idag och då har vi firat henne och bara vart hemma efter jobbet/dagmamman!

4 kommentarer:

Irene sa...

Vad härligt att det lossnat!

Unknown sa...

Han skötte sej verkligen bra på hoppningen,och i dressyren går han som en dröm,jag är riktigt avunsjuk,bra kämpat av dej Jessica,för han är ju inte alltid så rolig at rida.Kram ma

Cissi sa...

ja vad säger man, efter regn kommer solsken:-) Så roligt att det lossnat i hoppningen!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det känns skönt att få nr riktigt goa pass att rida;)