söndag 23 maj 2010

Gott väder idag att rida i!


Va hästledig i torsdags och kom till stallet på fredagen,lagom tills Sudden hörde min röst lade han sej i leran och rullade för allt vad han va värd...han har dessutom en säregen stil vid rullningen som han började med för ca 1 år sen.När han har rullat klart på ena sidan sätter han sej upp,sen "masar" han sej runt på rumpan och lägger sej på andra sidan,haha:)Så även denna gång men då satt han kvar en stund efter ca 5min och kliade rumpan,mkt märkligt tyckte jag då.Fick dock min förklaring när han kom in....ett stort äckligt sår alldeles framför skapet hade han kliat upp(stackarn),blivit sönderbiten av knott(förmodligen svidknott)så det såg ut som kåda och blod blandat med varandra och dessutom en jättesvullnad såklart!Så nu e det insektstäcke på i ur och skur,han har alltid vart lite överkänslig mot flygfän,men aldrig reagerat så här kraftigt så han har nog en variant av knottallergi lila gubben!Idag såg det bättre ut,men svullnaden e kvar,men han har ju ändå gått att rida som tur e!Igår fick han vila pga barnkalas och släktkalas så jag hade fullt upp hela dagen,så mamma skötte om han med rediga restriktioner om hur han skulle skötas,haha:))Vi har både torsdag och idag bara ridit ut och njutit av naturen och busat lite grann,tror att han uppskattar att det e lite hur som emellan varven!Mkt ormar e det ute också så det gäller att se upp var man går och rider då det e väldigt mkt huggormar hos oss dessutom och inte bara små fredliga snokar och kopparorm!

1 kommentar:

Irene sa...

Fy vad obehagligt! Stackarn!
Ormar gillar jag INTE.