lördag 13 november 2010

Fick påhälsning av "Skräcken" idag...

Red dressyr idag med övningar som bakdelsvändningar på "volten",kändes helt ok i vä.varvet och ngt svårare i hö. idag.Red öppnor i alla gångarter på långsidorna,tänkte mkt på att behålla aktiviteten i ffa traven som annars blir lite seg...fick han riktigt fin där!Slutor och skänkelvikningar på diagonalen och även tempoväxlingar i ffa galoppen.Lilla Tilda kom in i ridhuset efter ett tag med Ella och mormor,märkte att Sudden intresserade sej ngt för mkt på henne en stund men som tur var så blev han fokuserad igen.....ända tills Ella gick ut!!!Då flög f*n i han mitt under skänkelvikningen på diagonalen,benen åt alla håll och kanter!!!Bröt av och skrittade en stund,satte igång igen men det var lönlöst att fortsätta,bara att hoppa av och skritta av han för hand för han var inte medgörlig ett dugg.....ja det är ju så han är och man kan ändå bara älska han i alla fall,för innan explosionen gick han kanonfint och jag tror att det var ett sätt för han att tala om att han var trött då jag hade ridit närmare 50 min. intensiv ridning(med skrittpauser såklart)!Imorrn får det bli ett återhämtningspass i naturen,eller i alla fall av den naturen som finns kvar nu,haha!  

4 kommentarer:

Irene sa...

Han har ju sina små egenheter din pålle, men du tacklar dem ju på ett bra sätt!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Ja jag försöker så gott jag kan..=)

Inger sa...

Du gör det bra som sitter kvar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Inger!