tisdag 9 november 2010

Snökaos och snöstorm....

Men jag kan ju numera rida i ett ridhus och det är helt underbart sådana här dagar...och tur e väl att jag har vart ledig idag också annars hade jag nog haft svårt att ge mej ut på vägen till stallet nu i em:)Har idag vart uppe med tuppen för att kolla upp en "bula" som gjort ont strax under hö. bröstet i 4 veckor nu....va faktiskt nervöst då jag skulle göra en mammografi(!)vilket inte alls kändes roligt!Nu visade det sej att jag har då tydligen ett "brott" på ett revben precis där under och därav det onda jag har haft nu och antagligen har jag lyckats "dra" till mej själv där under ett hopp på framridningen i Sotenäs för 4 veckor sen,men det jag kände då var knytnäven jag gav mej själv på hakan...:)Ja så kan det gå till i hoppvärlden,haha!!Senaste då:Fredag och lördag red jag rejäla dressyrpass i ridhuset,tränade ena dagen mkt halter,ryggningar och gjorde volten fyrkantig med att göra små bakdelsvändningar i varje hörn,gick kanonfint!Andra dagen tempoväxlingar,skänkelvikningar på spåret och även diagonalt,kändes ännu bättre än dagen innan.Söndag hoppa vi låga hinder,tränade på att korta och länga galoppstegen mellan 2 låga hinder,fick som mest in 10 språng och 6 språng pålängningen på 21m,mkt nyttig övning.Hoppade även mattan som var frammme ngr ggr,gick fint!Igår skritt-tur på 45 min i iskylan med en galen hund som sprang både hit och dit och "retade" Sudden,haha;))Idag ett dressyrpass inne då pga ovädret,tempoväxlingar,öppnor och förvända slutor-kändes fin och lealös i slutet,sen ut i hagen en kort stund innan jag fick ta in dom för då ville jag hem och senare vågade jag inte åka eftersom det var många bilar i dikena på vägen.

5 kommentarer:

Irene sa...

Måste va underbart att ha ett ridhus!

Anna sa...

Håller med Irene. Lycka till de med ridhus.

VildeKaja sa...

Lyxigt att kunna rida i ridhus vid sådant väder. Ni verkar ha ett jättebra upplägg på träningarna, blir hemskt sugen på att rida. =)

Inger sa...

Jisses vad du är ambitiös! ,,och vilket bra träningsupplägg, själv har jag en tendens att bli lite lat när det är dåligt väder.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Känner mej inte alltid så ambitiös,men jag försöker att hålla igång han i stort sett varje dag och det är mkt lättare nu när jag har tillgång till ridhus för jag har fått en helt annan häst att rida sen jag flyttade dit han,mer ordning på ridningen på alla sätt och vis det ända jag kan sakna är bättre utevägar!