onsdag 17 november 2010

Hahaha Sudden vs Totilas....;))

Av en slump råkade jag hamna på en film med Totilas alldeles efter att jag hade kollat min och Suddens tävlingdebut i dressyr,haha;)Ja finns ju en del likheter så som....färgen...hhmm var det ngt mer tro...nix!!Lite skillnad på energin och utstrålningen,men jag får väl trösta mej med att det är ingen rättvis jämförelse vare sej för mej eller Sudden.Men även fast jag är mest intresserad av hoppning så fascineras jag av dressyrens konster och skulle mer än gärna vilja ha den energin på min  häst,men det skulle ju också innebära säkerligen en hel del mer i krafftfoder och en ohanterbar häst för den stackarn som ska behöva gå med han till hagen och rida han hade säkert inte vart så roligt alla ggr heller;)Nu har han dock fått vila i 2 dgr pga va mej som inte har känt mej helt 100% vilket nu visat sej i en praktförkylning med huvudvärk,men jag ska föröska att ta en tur idag om det går(beror ju lite på hur astman är när jag väl kommer ut)!Konditionsträna han förresten i söndags,var lite väl varm i skallen och var svår att få att varva ner efter såg "farliga" saker överallt.

4 kommentarer:

Cissi sa...

Äsch, jag vet inte, är han inte lite överskattad den där Totilas?
Tycker han ser lite "träig" ut liksom... :-) Se själv....
http://www.youtube.com/watch?v=GYjB2L6G9fE&feature=player_embedded

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Hahaha,ja han e ju ngt träig samt oelastisk och en gnutta oenergisk mot slutet;))

Irene sa...

Tycker Sudden är på G. Blir nog snart som Totilas...

VildeKaja sa...

Tror också Sudden blir en riktig Totilas nu när matte börjar få upp ögonen för dressyren på riktigt =) .. hoppas förkylningen är över snart, sliter med det samma själv.. urk