torsdag 25 november 2010

Medryttare på gång....

Japp ni läste rätt!Igår red Elvira Sudden och hoppade han,hon är en mkt duktig ponnyryttare som tävlar SM på sina ponnyer och hon har ett mjukt ridsätt som jag tror passar Sudden väldigt bra har kollat in henne ett tag nu och tanken är att hon ska tävla/träna han under våren och förhoppningsvis få upp han i klasserna som jag inte riktigt har tiden till!Hon tyckte Sudden var mkt bekväm och härlig att rida sa hon,och hon red han mkt bra stilla händer som behövs för att han ska kunna slappna av(jag håller ju lite för mkt ibland tyvärr)!Annars har det vart lite si och så med ridningen pga av bokad manege och jobb som inte har passat ihop riktigt och inga snösulor på hovarna heller så att rida ut har vart lite av ett lotteri pga snön.men i söndags fick jag Lars till att rida ut på han och kondisträna han,han hade vart lite pigg tyckte Lars men rolig att rida.Måndag dressyr,övergångar,tempoväxlingar,halter och ryggningar träna vi på.Kändes fin förutom en stund då jag trodde att han var halt.....men det var visst bara en rejäl snöstylta som inte riktigt ville lossna,haha;)När den var borta så var han helt OK att rida.Fick dessutom bege mej ut i mörkret och snöyran med Tilda som prompt skulle rida på Ella så det var ju bara att ta på sej ordentligt och ge sej iväg;)

2 kommentarer:

Irene sa...

Fint att ha hjälp av medryttare!

Anna sa...

Låter ju som en toppenryttare, och det ÄR skönt med avlastning :-)