fredag 12 november 2010

Min goa häst....

Ja för det mesta så älskar jag den hästen otroligt mkt för han är verkligen ngt speciellt min lilla guldklimp..!!Ja fast lite arg blev jag allt på han i förrgår när jag red i ridhuset och snirklade runt ett hinder med en GRÖN matta.....ja jag behöver väl inte säga så mkt mer egentligen....bara det att denna gången flög han i luften bara helt utan anledning efter en stund utan att jag ens tänkt ta oss över den,haha;))Hade på han det vanliga tränset alltså 3-delat bett med remontgrimma som jag alltid har när jag rider dressyr eller ut så det är inget bra huvudlag att ha när jag hoppar han då jag dessutom måste ha martingal,dels som livlina för mej(!).....Ngr hinder var framme och jag skuttade över ngr låga höjder bara för att kolla av lydnaden.Kunde inte ta för många språng då han lätt blir för het på gröten och jag får som bekant inte ta nämnvärt i tygeln utan explosioner efter hindrena,men jag slutade när jag var nöjd och han lugn.Igår fick han vila för jag var bjuden på Robert Gustafssons show i Rondo i Gbg på kvällen med 3-rätters middag,gott och roligt avbrott i vardagen!Idag ett dressyrpass med fokus på tempoväxlingar och övergångar på stora mittvolten,kändes fin idag och det är jobbigare än vad man tror för hästen dessutom.Ngr halter fick vi tränat på också,bättre gjorda häromdagen,men Rom byggdes ju inte på 1 dag sägs det,haha;)Imorrn får det bli lite mer gymnastiska och lösgjörande övningar.hade velat klättra men nu fäller dom all skog där jag brukar klättra och det är väldigt lerigt så jag får leta upp en annan väg tror jag tills vidare...

2 kommentarer:

Irene sa...

Tyvärr har de fällt skog där jag brukar klättra också. Så nu har jag fått välja ett annat ställe med lite kortare backe. Har du testat att hoppa över den gröna?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä det vågade jag inte den dagen,haha;)Men nästa gång hoppning står på schemat ska jag ta fram den!Finns vissa begränsningar även för mej:)