söndag 19 juni 2011

Kan snart inte hålla mej längre...

Är såååå sugen på att hoppa så snart kan jag inte hålla mej längre.....har hållt mej ifrån ridningen i 2 veckor nu och har klartecken på att kunna börja rida igen!Har fått tömkört Sudden ngr ggr nu och igår så gick han fram för lätta hjälper och "små" kommandon och gick så himla fint!Idag hade jag tänkt att antingen rida eller tömkört han igen men mamma hade en annan idé om att hon skulle rida han och jag skulle tömköra Hälge istället och tur va väl det för annars hade jag nog bara råkat ta ngr skutt över hindret i ridhuset:)Hälge skötte sej jättebra på tömmen och jobbade riktigt fint och avslappnat och var nöjd med passet!Mamma däremot fick kämpa med en vresig Sudden som väl gjorde det mesta för att va så obekväm som möjligt,men han hade gått mkt bättre när jag och Hälge hade gått ut från  ridhuset och min teori är att Sudden går och "väntar" på mina kommandon när jag står vid tömmen fastän det inte är han som arbetar med det just då.Sen gör det väl inte saken bättre av att det har regnat i stort sett hela natten och han var trött innan ridningen och då brukar han va ngt tjurig och vresig:)Imorrn tror jag att jag ska ge mej på att rida igen faktiskt,känns bra nu igen då jag har vilat mej ordentligt!

3 kommentarer:

Anna sa...

Förstår om du är sugen på att komma igång och rida igen :-)

Jennie sa...

Vad fina de ser ut, Isa och Sudden <3
Ta det försiktigt nu, hoppning är faaarligt ;-)

Unknown sa...

Det är väl ingen bra ide att börja med att hoppa så där får du nog tänka om ;) tack för att du tömkörde Hälge det är så bra att han kan lära sej detta och slippa att alltid ha ryttare på ryggen,Ja Sudden hade ju inte sin trevligaste dag i dag trotsig och riktigt tjurig,men på slutet gick han riktigt bra så då var jag nöjd han är ju för det mesta väldigt trevlig att rida kram ma