lördag 17 december 2011

En olycka kommer sällan ensam.....;(

Har haft igång Sudden ganska så precis 1 vecka nu,red i ridhuset i torsdags och fick en sån bra ridkänsla trots att han gick emot hö.skänkeln i början....men efter lite jobb släppte han och var så jäkla fin!!!Igår red jag,mammas "gubbe" med Hälge och Gunilla med sin islänning ut på en ridtur i både mörker och regn,men Gunilla har investerat i en riktigt bra pann-lampa som lyser upp som ett hel-ljus så att rida ute då var inga problem(tyvärr kanske...)!Det var ju lite pga av detta ljuset som gjorde att vi vågade oss in i skogen som annars hade vart becksvart (t.om med vanlig pannlampa)inte för att den stigen är särskilt lång eller så farligt besvärlig innan man kommer ut på en väg igen,men inne i denna skogsdel så är det ju ganska lerigt och givetvis tappade Sudden sin vänstra framsko.....*suck*....jaja,det var ju bara att "knata" vidare då vi var precis halv-vägs och modell större stenar hade vi åt vilket håll vi än gick,tyckte att han var lite väl ömfotad ett tag på ena grusvägen men då vi hade väldigt liten bit kvar till asfalten så fortsatte vi.Väl ute på asfalten slutade han att ömma där han hade tappat skon,men däremot kändes det som det fanns en pytte-liten rörelsestörning någonstans kvar,så jag tänkte att det e väl fram som han tycker känns lite konstig utan sko!Kommer till stallet och visst han hade fläckt den en del men inte allra värst,men däremot ville han INTE stödja på menvänstre bak istället...(?).Hittade inget på han när jag kolla igenom han så lät saken bero tills idag.Misstänkte en hovböld så det var bara att ta av skon,ringa min "mentor" som e proffs på området och han visar sej vara utomlands!!!Så på med ett jodopaxomslag och lindar in han med silvertejp och klisterlinda och ska på hans inrådan försöka skära upp denna själv imorrn.....men om jag klarar det återstår att se imorrn!Annars får jag vänta tills han kommer hem på måndag kväll,men han är helt övertygad om att jag kan klara det och vi kunde ha telefonkontakt under tiden om jag ville:)