måndag 19 december 2011

Går åt rätt håll....peppar,peppar...Även täckesbild till Torill ang. täcket!!

Här ligger det mesta utav fodret som ska ligga uppepå korset...

 Man ser att det drar sej lite mer åt höger täcket när det ligger på,och lite väl "platt" på korset...på bilden nedan ser man att det finns "tomrum" i kanalerna,speciellt på bildens vänstar sida ser man det som mest..

 den onda hoven som jag har fått "kamouflera" i en mindre synlig färg då Sudden blir både "livrädd" för sin egen hov samt förbannad på att den annars för väl färgade "hoven" förföljer" han vart han än går så då måste man bita och sparka efter den så den inte vågar ge sej på han;)Bilden nedan:frustrerad häst som inte får bli riden som man e van vid...
Efter att han fått en liten,liten öppning i hoven verkar det som om jag har hittat bölden....försökte även att verka upp hålet ytterligare igår em men då fick jag "sparken" kan man säga;))Från att ha haft en 3- gradig hälta i förrgår till en 1-gradig igår och i stort sett "bara" en markering får man väl va nöjd över "min" första hovbölds-insats!;))Han har fått stå med jodopax-omslag under dagarna och även nätterna med ombyte 1-2 ggr om dagen men idag rörde jag det inte då det satt såpass bra så jag hällde bara på ny jodopax i det befintliga förbandet och tar av imorgon för att se om det ev. kan gå att slå på en ny sko och nu skor jag om han med hela sulor på alla hovarna så att jag kan rida ut utan att va orolig för fler hovbölder som kommer utav stora stenar som är vassa!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aja, måste varit något produktionsfel på det täcket. Har aldrig hört maken. Vad händer, får du nytt täcke ? (Vi har precis inhandlat 6(!!!!)st nya HW-täcken till de nya kusarna .. puh) Roligt att han är så tjurig på sin egen hov. :-)))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja inte vet jag vad som har hänt med det....har försökt att maila bilderna till dom men don kommer uppenbarligen inte fram,det verkar som om jag kommer att bli ersatt med ett nytt täcke men det vet man ju inte förrän man får det!Tjurig e nog bara förnamnet på vad han är på sin egen hov;))