torsdag 22 december 2011

Ja va ska man säga....en olycka kommer sällan ensam kanske?!

Jo han är ohalt på sin bakhov nu och sko med sula är påslagen med en konsultation med min mentor "hovis",trots att det fortfarnade rann lite var ur hålet skulle jag slå på en sko och lägga en tuss bomull indränkt i jodopax om han var ohalt och det är han!Visserligen lite varm fortfarande,men han sprang så glatt och brallade i lilla ridhuset igår kväll......MEN ngt var det som inte stämde tyckte jag....Sprang med han idag och då visar det sej att han markerar på vänster fram nu istället......hoven som han tappade skon på!Får bli en grundligare syn av hoven där imorrn för att se OM det kan vara ett "blåmärke" i hoven alt. hovböld där med eller om det är så att han "bara" har överbelastat det benet pga av hovbölden på vänster bak?!Men för att va på en "säkrare" sida får han faktiskt Metacam nu i 5 dgr för att inte belasta fel igen.Känner att det flyter på bra nu lagom innan jul;)Apropå jul så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!!!!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Men så trist! Hoppas ni kommer på rätt köl snart igen :-)

Anonym sa...

Men vilken otur ni har. :-( Är han hemskt känslig för tappskor ? Kan det vara en stengalla ? Håller tummarna för att det går över snabbt iaf. (God fortsättning förresten :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja nu har vi helt plötsligt hamnat i nån sorts oturs-karusell;( Nä så värst känslig brukar han inte vara vid tappskor Torill.....men nu vete skam vad det är som spökar tror att jag börjar bli "blind" för vad jag ser och inte ser.Bakskon åkte av igen dan innan julafton för han hade lyckats att få ur bomullstussen ur hålet och var jättevarm,undrar om det inte är det som spökar ändå?!