fredag 20 juli 2012

Hoppat lille gubben idag;)









Idag tog jag och hoppade ngr språng på Enzo,han är så duktig och lär sej fort!Har jag tur så kanske han även rent av "kan" hoppa i framtiden,haha;))3 gg idag och jag satte ihop till en liten bana med bara 3 hinder efter varandra,dessutom med en matta på det ena(lika bra att börja träna på skräckhinder med en gång)!Han är ju lite vinglig,men det får man lov att vara när man inte kan,han löste det ganska fint i galoppen sista gången när jag skulle galoppera emot en oxer efter ett kryss med 6 galoppsprång.....istället för att minska steglängden så sakta han ner tempot samt "sick-sackade" fram för att få plats;))Alla sätt är ju bra utom dom dåliga!Hoppade inte så länge,utan slutade när det gick som bäst!Igår red jag ut med Tilda och Ronja och givetvis så skötte han sej exemplariskt;))

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja ni var riktigt duktiga i dag,Enzo tog riktigt tag i hindrena och hoppade ordentligt,tror han tyckte det var kul.