onsdag 18 juli 2012

Igång igen;)

Falsterbo var verkligen helt toppen och jag satt nog mest "klistrad" på bänken och tittade....Lars fick ta hand om Fanny och kollade läget ute på mässan mest och Tilda...tja....va ska man säga?Ja hon var nog mest sur över att hon INTE fick köpa allt hon såg,haha;))Mamma och kompisen Gunilla dom sprang ju mer eller mindre maraton över mäss-området och mamma fick köpt med sej ett shockemöhle-fleece-täcke i oranget som hon har "dreglat" över läääänge nu;))Ett "plupp-bett" köpte hon också så jag kan byta med då det var det jag skulle göra enligt veterinären!Igår satte jag alltså igång han igen och det fick bli ett pass med markarbete,började med att rida ute i paddocken men jag fick gå in i ridhuset då han blev "liet" utav en drake som blåste och var helt okoncentrerad!!Inne slappande han av så till den grad att då tog alla ork totalt SLUT!!!Ja och då menar jag verkligen SLUT!Fick han varken framåtmbakåt eller åt ngn sida.....huvudet bara nerböjt och slutna ögon,haha;)Ja så länge hade jag faktiskt inte ridit och han gjorde ju så här för ngr veckor sen med....det hela slutade med att mamma fick hämta ett spö och då gick han fram och gick riktigt bra!;)Funderade lite på detta beteendet och diskuterade med mamma och ska i fortsättningen inte skritta fram så länge som jag brukar utan köar mer med övergångar i från start och "hitta på" ngt hela tiden så att det inte blir så förutsägbart för han.....han verkar va en liten "tänkare" och säkert lite "lat" med;)Idag tömkörde jag hann och det var andra gg och han är ju bara så duktigt!!Skötte sej utmärkt och börjar även förstå mina kommandon fint nu;)Sen e han ju för söt när man ska släppa ut han i hagen.....han vill alltid stå och kela och mysa innan han går iväg till sina kompisar och det gör han inte förrän man har gått ur hagen och han ser att man går iväg...han e så söt och go så man smälter!:))Imorrn hoppas jag på en uteritt men innan det ska jag provrida en PRE åt min kusin.....ska bli roligt då jag aldrig har suttit på en sån häst:))

2 kommentarer:

Irene sa...

Så härligt när hästarna är kelna o goa:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst är det!:)Sudden var ju aldrig kelen på "det" viset....var som om han tyckte det var pinsamt att ngn kunde se att man kunde var en "mjukis" innför det tuffa skalet;)Enzo fullkomligen älskar när man kelar med han!