torsdag 18 juni 2009

Har lite "halv-vila"

Denna vecka har det blivit lite "hipp som happ" med ridningen,så det är väl våran mini-semester.Sudden fick vila både lördag och söndag pga att vi anordnade 60-års-kalas.Måndag red jag bara en liten sväng på ca 30min ute på vägarna,igår(tisdag)red jag i paddocken och tränade lite på det jag fick göra för Peter i fredags,red bl.a förvänd sluta i skritt och trav,men han/jag har lite svårare för det i traven....kämpade tappert!Satt mest och jobbade han i galoppen då jag ska rida mest i den gångarten förtillfället.Tyckte att han kändes mkt bra och gick som i "uppförsbacke"....men hade jag ridit för ngn hade det säkert inte vart helt perfekt.Men "rygg-fileérna" kom då fram rejält bakom sadeln så helt ute och cyklar kan vi ju inte vara....Ngt som jag funderar över är att sen i fredags så har han slutat att med sin saliv-produktion....måste ha ändrat ridningen efter det.Är väl inte helt nöjd med det då jag känner att han "biter" sej fast i bettet,fast å andra sidan så har vi ju eftersträvat att han ska vara lite "tyngre" i tyglarna och vilja ta i bettet mer(svårt att förklara hur jag menar,men hoppas att ni förstår)!Nu säger jag hejdå tills efter helgen för snart ska jag fira midsommar och önskar er alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!!

3 kommentarer:

Irene sa...

Skönt för er båda med lite mini-vila! Trevlig midsommar!

BM sa...

Tar ett tag att hitta rätt mellan hand och skänkel. Inget konstigt att han gör så. Bättre att ha något i handen än inget alls...Ben,ben,ben...:)

Trevlig midsommar...:)

Anna sa...

Härligt med lite ledigt emellannåt med. Kula tt han känns fin. Trevlig midsommar i efterskott :)