tisdag 9 juni 2009

Ingen vila ingen ro


Märker att Sudden snart behöver en lugn vecka så det ska han få om ngr veckor.Inte det att han är istadig elller ngt sånt,men han börjar kännas lite "mättad" på allt....Kan ju iof förstå han för jag längtar också ut på härliga ridturer utan för stora krav,just nu känns det som vi mest sitter och "nöter" på fyrkant/volt(inte bara på bana)men å andra sidan så är det så förbaskat hårt ute på vägarna och vi har inte mkt till skogsstigar att rida på så vad ska man göra...??Maria var bussig och tog han på en uteritt på söndagen och igår fick han vila(han var trött och jag med)!Idag var jag i paddocken och "filade" på lösgjordheten och samlingen i galoppen,i vä. varvet började han ju att galoppera i otakt,men när jag fångade upp han mer på yttertygeln och mötte upp med innerskänkeln mer så blev den rytmisk och fin,utan att han för den skull gick med bakdelen innanför,så jag får tänka mer på det tror jag!Vet ju att när han inte går så där jättebra beror det ju på hur jag själv sitter så jag måste tänka mej för mer för hans skull....Imorgon är det sista hoppträningen för den här terminen("Fidde"),lite tråkigt men samtidigt behöver han lite ledigt från hoppningen ett tag tror jag så att gnistan och självförtroendet får "gro" inom oss inför hösten då planen är att starta 120cm..........Hej hopp i galopp

2 kommentarer:

BM sa...

Han har gått fint på hoppbanan så du tänker helt rätt tycker jag..:)

Såg honom i hagen imorse när jag och Hanno gick älgen räven rundan...:)

Irene sa...

Han kommer säkert att vara jättefin till hösten efter en härlig sommar då han kan återhämta sig!