söndag 28 juni 2009

MKT nöjd med tävlingen!!

Började att hoppa 1m och nollade båda faserna,ville inte göra fööör snäva svängar i omhoppningen så jag tog det ganska lugnt ville hellre ha en nollrunda en än med fel.Hade väl önskat lite mer "go" i han,men det var så fruktansvärt varmt och fullt med klägg på tävlingsplatsen så jag kunde inte begära att han skulle va jättepigg,för det var ju inte jag heller!!Resultatet blev en 9 placering av 54 st så jag var mkt nöjd med han.110cm var det 2:a gången vi startade detta var en A:0 så det gick ju på tid med en gång,valde att rida i ett lugnare tempo så att resultatet skulle bli bra....kom till hinder nr5 ur en MKT skarp sväng mot en kombination som dessutom var högblank i den vita färgen...Sudden stoppa men det var mitt fel för jag höll inte om med skänkeln tillräckligt.Red på igen och fortsatte med ett lugnt tempo och kortade svängarna så mkt som jag vågade....inga hinder föll på vägen och jag var mer än nöjd med han då jag tycker att detta var den bästa ritt vi någonsin gjort ridmässigt,han var så fantastiskt ridbar och lydig så jag strålade!Helt otroligt så blev vi faktiskt 8placerad på den ritten,så som ni förstår så hade jag ett mkt bra tempo och en lydig häst som nästan gjorde bakdelsvändningar i luften och då red jag lugnt och säkert....ja,han har nog mer att hämta på hoppbanorna än jag har trott!!!Idag fick han vila för det är han värd!Ha det gott/Jessica

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ni var ruskigt bra båda två,Kram ma

Cissi sa...

Grattis!Vad duktiga ni är!

BM sa...

GRATTIS!! :))

Anna sa...

Grattis! Vad roligt! Och i värmen och allting, ni är jätteduktiga!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack så mycket!!Fantastisk häst som räddar oss i många situationer är han;)

Välkommen till Janne. sa...

Hej Jessica
Peter kommer 10/7, kan du rida samma tid som sist. Har fått nya tider för hösten, du kan väl ringa mig 0703655111 eller 052413545
Janne

De Soto sa...

Grattis till er !! Vad kul att det funkade så bra, härlig känsla när allt fungerar !

Irene sa...

Vad duktiga ni är! Fantastiskt duktigt av er, grattis1

Mamma Magnusson sa...

GRATTIS ! Kul att de går bra .