onsdag 24 juni 2009

Hoppträningen

Varmt som tusan har det ju vart idag!Kände mej inte särskilt motiverad att hoppa i värmen trots att jag red kl.20.00.....Sudden tyckte nog likadant för han var så slö till en början,kändes nästan som han ska föla imorgon elller ngt sånt...Fidde hade satt ihop ngr rejält snirkliga övningar som sedan skulle bli till en bana,mkt relaterade avstånd och även studs med i banan.Sudden vaknade till liv när vi hade hoppat ngr språng och då var det ingen hejd på framåtbjudningen!Han e allt lite "schitzofren" den hästen,sur som ättika mellan varven när han tyckte att jag hade gjort ngt fel...fast det e klart han har ju rätt när matte inte hänger med i svängarna,men då borde han ju å andra sidan vara lite mer snäll och inte försöka få av mej när han t.ex har rivit eller när han bara drar iväg mellan hindrena!?Nåväl träningen gick hyffsat bra i alla fall,Fidde sa t.o.m att jag gjorde en riktigt proffsig sak vid en oxer...eftersom Sudden bara ville dra till det hindret så lade jag han medvetet lite för sent inpå oxern så att han skulle riva det för att få mer respekt för hindrena,snyggt gjort tyckte Fidde,och jag sträckte på mej riktigt mkt!!Så idag fick Sudden jobba mkt på att ta egna initiativ med att kolla avstånden och sista rundan gjorde han det på rätt sätt och väldigt fint.Fidde gav mej lite tips på hur jag ska hoppa han och att jag ska "hålla musiken igång" under ridningen så kommer det att bli väldigt bra framöver!Ha det gott så länge/Jessica

Inga kommentarer: