fredag 12 juni 2009

Träning,träning och åter träning

Hopptränade för "Fidde" i onsdags,träningen var förlagd till ridhuset och det var jag ju tacksam över då det regnade en hel del även då.Som vanligt så var jag väldigt nöjd med träningen,fast lite svårt att ställa om att hoppa inne på korta distanser när den mesta träningen har vart ute och då finns det ju mera utrymme också.Stibygeln som jag trodde bara hade fått "lite" skit i "lederna" löste ut även på träningen,så nu blir det till att köpa ett par sprenger-stigbyglar för "bra" 1198:-..billigt och bra va..??Igår blev det en sansad uteritt på ca 30min,men ändå arbete.Kändes ganska mjuk och fin att rida fastän han va pigg och glad!Idag så var det dags att rida för Peter igen,vi fick oss en genomkörare som heter duga och framför allt då Sudden som var tvungen att arbeta med sitt vä. bakben och jhö.bog som tydligen är problemet som har uppkommit i vä.galopp.Visade sej att jag hade rätt i att jag skulle fånga upp mer på hö.tygeln och trycka mer med vä.skänkeln för att få in vä.bakben i under han bättre,fast jag har vart lite för snäll ändå...I hö.varvet skulle jag rida lite mer tvärtom,få in bakdelen mer och ha han hö.ställd.Visade sej i slutet av passet att detta var ju inte ngt Sudden tänkte gå med på helt ostraffat,jag kände hur han blev mer och mer explosiv och bomben började att ticka snabbare och snabbare,detta såg även Peter och han tyckte då att det var bättre att byta gångart när han blev sån så att han inte skulle få en chans att få bestämma hur saker och ting ska gå till(i hans tycke då):Peter sa en rätt rolig sak när han frågade mej om Sudden möjligen har "attityd-problem"....ja;svarade jag ju för det har han ju och har alltid haft,men jag sa också att han har vart MKT värre i humöret än vad han är nu!Peter så inte detta som ngt negativt utan snarare tvärtom,men det gäller att jag får humöret med mej istället för emot mej!Så det blir till att kämpa med han och inte var och en åt varsitt håll.....Allt för denna gång/Jessica

6 kommentarer:

Irene sa...

Tror också det är bra med lite humör. Men som du säger, får man de med sig får man massor av energi!

Mamma Magnusson sa...

Jag tycker Sudden va fin men såg att ni fick kämpa.Hörde "Mormor" på läktarn oxå fick kämpa.OBS! Störde inte.Måste ju få me den kommande generationen ! Tycker de ä trevligt när vi "äldre" får följa me o titta oxå:)

BM sa...

Jasså har han attityd problem...hahaha...:) Ja ja det va väl inget nytt...Kämpa på Jessica..Kram

Anna sa...

Ja har dom lite humör kan det visst vara jobbigt, men får man dem sedan på "rätt sida" brukar det kunna bli riktigt bra. Nyttigt att få lite hjälp och tips med sånt som är jobbigt. Sudden såg fin ut, det jag hann se :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Sudden e ju som han e och kommer nog alltid att ha "attityd-problem"....haha!Klart att alla generationer ska va med så ni vet hur hårt vi som rider får jobba;)

Unknown sa...

Ja de e inte alltid så lätt att vara liten o inte kunna vara stilla långa stunder,men med dom kära leksakshästarn med går de rätt bra,ja du får kämpa på med hans attityd så att du får han me dej helt.Ni skötte er jättebra,Kram Ma