onsdag 23 september 2009

Börjar ta oss ur formsvackan....men....

då e dags för ännu en omgång rejäl förkylning....blir så trött på det här!!Har ridit i dressyr och en riktigt rejäl konditionsrunda på Sudden dom senaste dagarna.I dressyren har han kännts väldit spänstig och mjuk att rida,faktiskt så har jag nästan helt slutat att rida lätt i dressyren(satt ALDRIG ner för 1/2 år sen)kunde jag väl aldrig tro,men han har faktiskt blivit riktigt bekväm!!Hö.galoppen har blivit riktigt rund och bogen hålls lättare på plats,MKT galopparbete med tempoväxlingar(som syns nu)och rejält påskjut i bakdelen,ngt svårare att ta tillbaka utan att han blir störd,fast det e delvis jag som inte släpper efter i rätt ögonblick....fy skäms på mej!!Öppnor blandas med 10 m volter och även förvänd galopp,känner att han börjar bli mkt starkare nu;))Igår fick han ut på en riktigt rejäl galopp-konditionsrunda som varade i 1tim och 20min....flåset var det inget problem med!Blandar även in här tempoväxlingar och att "klocka" han så att han får galoppera lika mkt både i vä. och hö.Idag fick han "bara" en lätt joggingrunda på 30min=))Hopptävling nästa helg och kanske,kanske,kanske en dressyrtävling helgen därpå.....men vi får se...Ska höra vad Peter tror om chanserna i en LB;1,är ju inte så "haj" på detta än!!Ha det gott

4 kommentarer:

Välkommen till Janne. sa...

Klart du ska starta dressyr nu. Skaftö har en tävling på Smedbergs Ridhus i Munkedal söndag 4/10. LC:1, LB:0, LB:1 och LA:1. Kolla när anmälan går ut.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jag tävlar hoppning då redan den dagen,annars hade jag faktiskt den i åtanke.Men Trollhättan har en helgen därpå den 11 tror jag att det va,LB:1 kan väl inte va så svårt?!

BM sa...

Jag tycker du ska prova i Trollhättan.Lär dig mönstret så du rider rätt väg...:))

Jädra förkylningar...Kram.

Unknown sa...

Klart du ska tävla dressyr lilla gumman han går ju som på räls =) kram