onsdag 30 september 2009

Idag hände det ngt lustigt när Tilda red

Åkte till stallet i fm för att Tilda skulle få rida idag(tar det på största allvar),eftersom jag skulle träna ikväll.Vi hade som vanligt med oss Sture på ridturen/promenaden som fick springa lös,när jag skulle kalla in han så kom det ett medelålders par som tyckte det va MKT märkligt hutr man kan döpa en hund till ngt så fult namn som Sture,han borde ju hetat Ludde istället tyckte dom(mannen mest),haha=))Hur som helst så började dom ju att prata med oss/mej som människor väldigt ofta gör när Tilda rider(dom tycker att det e helt fantastiskt med att en sån liten/ung tjej rider)dom frågade hur gammal Tilda va bl.a och "ditt och datt" och sen så sa dom till Tilda att hon hade ju en väldans snäll "stora-syster" som gick med henne när hon red...nnjaää sa jag ,det e faktiskt min dotter;nä men då måste du va väääldigt ung då,sa damen.Inte riktigt sa jag,e faktiskt 33 år!Då säger gubben till frun(på en väldig skånska);Nu fick du allt bita i den hårda stenen Maj-Britt och vi började att skratta allihop.Hon bad så hemskt mkt om ursäkt och sa att jag skulle ta det som en komplimang(vilket jag redan hade gjort)!Ganska kul att höra,speciellt när man känner sej "gammal och sliten"=))Ikväll har jag och Sudden tränat hoppning och han va lite mer laddad idag än va han har varit sista tiden,riktigt sög tag i hindren och jobbade i bra form.Mkt sits-träning med att "gunga" med mer i rörelserna både med kropp och armar,viktigt att tänka på att ha en vinkel på armbågarna samt då även att ha svikt i knäna och bra "driv" i galoppen....phu ett kämpigt men nyttigt pass som jag även har nytta av i dressyren.Lite att träna på framöver.Imorgon verkar det som att han dessvärre får vila,men det e så det e när man har småbarn och mormor jobbar kväll och jag dagen.På fredag e det träning för Peter igen,ser jag fram emot då förra träningen va inställd.Söndag e det tävling som gäller,längesen nu så det ser jag också fram emot!Hej så länge

2 kommentarer:

BM sa...

Du är vacker som en solig höstdag. På dig märks inga ålderstecken alls..:)) Visst är det kul med komplimanger..Jasså nu har du driv i gossen igen...:)) Kram.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va du e snäll BM!!Ja du ska se vilken motor han börjar få nu,får bara hoppas att det håller i sej och inom "ramarna" och även i dressyren=))Kram