lördag 26 september 2009

Har dressyrtävlingar egna sista anmälningsdags regler???!


Skulle igår anmäla mej till dressyrtävlingen i Trollhättan den 11/10.....sista anmälningsdagen var igår och därefter var det efteranmälning i mån av plats mot en extra avgift på 100 kr.Det köper jag givetvis,men......när jag fyllt i vilken klass jag ville starta i och bla,bla,bla så ser jag summan som skulle betalas på TDB 330 kr för EN klass,...det e ju för tusan rena rama rånet!!!!!!Då har dom alltså redan lagt på en efteranmälningsavgift fastän tiden inte hade gått ut!!Blev riktigt förbannad får jag säga och 330 kr betalar jag inte,så det blir ingen dressyrtävling den helgen i alla fall.Hade faktiskt börjat att kolla in programmet också!Sudden hade hjärnspöken "De lux" igår så jag fick ta en mkt längre runda med mkt galopp istället för att "lulla" runt i skogen som jag hade tänkt.Kändes bra och var nöjf efter ridpasset.Sudden,Ella och Tequila fick en ny hag-kompis igår,kan säga att jag var smått nervös innan...Sudden brukar bli som helgalen och helt "rabiat" vid nya hästar i hagen så det har förut aldrig gått med en valack till när det finns ston i hagen(går inte med för många valacker heller)....döm om min förvåning och även dom andras när mötet skedde!!Sudden tittade på Lille-man kollade läget,viftade lite på svansen och ställde sej och betade och fullkomligt "sket" i Lilleman.....har ALDRIG NÅGONSIN hänt!!!Ja lite "vaktar" han sina ston så att dom inte kommer fööör nära Lille-man,men annars så är det väldigt lugnt,inget springande så skorna flyger och inga bitmärken!Han har mognat tror jag bestämt,men fler hästar än så här vill jag inte att han ska gå med ändå=))Idag blev det en klätter-tur i en ny-huggen skog så att han verkligen fick lyfta på benen och se sej för ordentligt,MKT nyttig träning!Allt för denna gång

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja han skötte sej verkligen jättebra i hagen,han måste ha mognat en hel del,kram ma

BM sa...

Det låter dyrt kan jag hålla med om.. Hoppas han sköter sig nu då, med en ny häst i hagen..:))