torsdag 24 september 2009

Idag kändes det riktigt bra

Sture
busfröet Tilda som inte kan vänta tills Ella e klar


och här ville hon inte alls va med på bild
















Innan jag själv fick rida var det den dagliga promenaden med Tilda och hennes ponny Ella,idag fick vi ridsällskap av mormor och Tequila(som verkade va väldigt pigg)och så våran lilla hund Sture som börjar bli överlycklig så fort Ella får på sej sadeln,då vet han vad som väntar.....dagens höjdpunkt!!Blir alldeles imponerad av Tilda och hennes balans,helt makalös på att sitta kvar nu förtiden när vi går i eländig terräng och över stock och sten samt diken;))Är blott endast 3,5 år och vill INTE att man håller i henne längre dessutom!!Så till min egen ritt då,red igenom Sudden ett ordentligt gym-pass idag med mkt öppnor och skänkelvikningar,lite tempoväxlingar som vanligt och sen så har vi tränat på att göra snygga halter med bibehållen form i halten.Kom på att OM vi nu ska ställa upp i dressyren om ca 2v så bör jag nog träna på dom...Kändes fina men benställningen får vi träna mer på,mamma kom ner och kollade oss samt fotade lite=)Skritten var det ordentligt påskjut i idag också med mkt framåtbjudning utan att för den skull ramla iväg för fort.Hö.bogen va på plats i stort sett hela tiden och bogarna riktigt rejält lösgjorda,med andra ord var han som en dröm att rida idag!!!!!Tror att den senaste tidens planering börjar ge utdelning nu,för jag har en veckoplan som jag lägger upp om hur jag ska rida och det enda som kan störa den e väl sjukdom då,fast idag blev jag "pikad" av dom andra i stallet för att ha aspbergers sjukdom för dom kan tydligen inte heller bryta en planering.....jaja dom får tycka vad dom vill men jag har i alla fall stallets mest välridna/lydigast häst...tji på dom,haha!Ha det gott

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var en trevlig liten tur vi var på i dag.Några bilder blev ju bra på Sudden,Tilda och Ella blir ju alltid bra.Kram

Irene sa...

Så söta de är de små!

BM sa...

Det e bra. Man måste ha en plan..:))

Nu tycker jag din mor har lyckats otroligt bra med bilderna..Tösabiten,vovven och ponnyn är alltid fina och så söta.

Bilderna på Sudden är kanonfina. Svårt att fota hästar...:))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Javisst e dom söta mina små!!BM,jag blev faktiskt också lite imponerad av att mamma klarade att fota såpass bra,tyvärr fick hon inte ngt riktigt bra i galoppen;)